Болон процессі

Еуропалық университеттер қауымдастығы мен жоғары білім берудің бірыңғай еуропалық кеңістігін құру туралы бастаманы Италиядағы ең ежелгі бірі - Болонья университеті ұсынды. 1986 жылы 900 жылдық мерейтойына дайындық кезінде университет Еуропадағы барлық университеттерге Magna Charta Universitarum қабылдау туралы ұсыныс жасады. 1988 жылы 80 университеттің ректорлары университеттік білім берудің жалпыадамзаттық және тұрақты құндылықтарын жариялайтын құжатқа қол қойды.

Біртіндеп жоғары білімнің еуропалық интеграция процесі университеттен мемлекеттік деңгейге дейін өсті. 1998 жылы Парижде әйгілі Сорбонна университетінің қабырғасында оның мерейтойын атап өту кезінде төрт елдің (Франция, Ұлыбритания, Германия, Италия) білім министрлерінің кездесуі өтті. «Еуропалық жоғары білім беру жүйесінің архитектурасын үйлестіру туралы» Сорбонна декларациясы тұңғыш рет еуропалық жоғары білім беру аймағын құрудың стратегиялық мақсатын негіздеді және одан әрі дамуды жеделдетті.

1999 жылы Болоньяда 30 еуропалық білім министрлерінің бірінші конференциясы өтті. Қабылданған «Еуропалық жоғары білім беру аймағы» декларациясы Еуропа елдеріндегі ұлттық білім беру жүйелерін салыстыруға және үйлестіруге жетелейтін негізгі мақсаттарды анықтады. Болон процесін бастаған осы құжат болды. Кейіннен Болон процесіне қатысатын Еуропалық білім министрлерінің кездесулері екі жыл аралықпен тұрақты болып отырды.

2001 жылы Прага білім министрлерін, 2003 жылы - Берлинді қабылдады. Төртіншіден, кездесу Норвегияның Берген қаласында 2005 жылы мамырда өтті. Мұнда Украинаны қоса алғанда, бұрынғы Кеңес Одағының бес елі Болон процесіне кіретіндігін мәлімдеді. Бесінші кездесу 2007 жылы Лондонда, алтыншы кездесу 2009 жылы Левенде / Лувен-ла-Неведе, жетіншісі 2010 жылы Будапештте, сегізінші кездесу 2012 жылы Бухарестте, ал тоғызыншы кездесу 2015 жылы Ереванда өтті.

2010 жылы Қазақстан Еуропалық жоғары білім беру аймағына (EHEA) толыққанды мүше болды. Қазақстан - Орталық Азияның алғашқы мемлекеті, бұл Еуропалық Одақтың толық мүшесі болып танылды. Қазақстанның келуін БЭА министрлері Будапешт-Вена декларациясында атап өтті.

Қазіргі уақытта Болон процесіне 49 мемлекет кіреді. Болон процесінің құрылымы мен дамуының барлық мәселелері бойынша шешім қабылдаушы жоғары орган - министрлер конференциясы. Болон процесіне қатысушы елдердің білім министрлерінің кездесулері 2-3 жылда бір рет өткізіледі. Болон процесіне қатысушы елдердің білім министрлерінің соңғы конференциясы онлайн режимінде 2020 жылы 19 қарашада Италияда өтті. Рим коммюникесі қабылданды.

Білім министрлері конференциясының алдында EHEA есебі дайындалуда. Есеп берудің мақсаты - қатысушы елдерде Болон реформаларын жүзеге асыру шарттары мен деңгейлерін анықтау. Ақпаратты жинау мен өңдеуді Eurostat еуропалық статистикалық агенттігінің сарапшылар тобы жүзеге асырады.

Әр қатысушы ел Болон процесінің міндетті, ұсынымдық және факультативті параметрлерін ұлттық деңгейде де, институционалдық деңгейде де жүзеге асыруға міндеттеме алады.

 

Болон процесінің параметрлері:

 

Міндетті

  • Уш деңгейлі жоғары білім беру жүйесі
  • ECTS академиялық кредиттері
  • Студенттердің, оқытушылар құрамының және әкімшілік қызметкерлерінің академиялық ұтқырлығы
  • Еуропалық дипломға қосымша
  • Жоғары білім берудегі сапа кепілдігі
  • Жалпы еуропалық зерттеу кеңістігін құру

 

Ұсынылған

  • жалпы еуропалық бағалау
  • Студенттердің белсенді қатысуы
  • Табысы төмен студенттерге әлеуметтік қолдау
  • Өмір бойы білім

 

Қосымша

  • Оқыту бағыттары бойынша білім мазмұнын үйлестіру
  • Оқушылардың сызықтық емес оқу жолдары, элективті курстар
  • Модульдік жүйе
  • Қашықтықтан оқыту, электрондық курстар
  • Студенттер мен оқытушылардың академиялық рейтингтері.